אהבה עצמית 2

מאת: חופית נגר

0

איך לתרגל אהבה עצמית?

במאמר הראשון על אהבה עצמית, הסברנו מה זה המושג הזה ולמה הוא כל כך חשוב.

עם זאת, אנחנו מגלים שהרבה יותר קל לנו להעניק אהבה אמיתת ללא תנאים לאחרים מאשר לעצמנו.

אנחנו ביקורתיים כלפי עצמנו, מאשימים את עצמנו והכי גרוע – לא חומלים לעצמנו.

אז כן, אין איזושהי תרופת קסם או שיקוי ששותים ומיד לאחר מכן אנחנו אוהבים את עצמנו לעד.

לכל אחד יש רגעים כאלו ואחרים ובאופן כללי, אהבה עצמית זה משהו שצריך לתרגל ולאמן עד שזה מגיע בקלות ובטבעיות.

כלים לתרגול אהבה עצמית

רשימת דברים שאתם אוהבים בעצמכם – הכינו לכם רשימה של לפחות עשרה דברים שאתם אוהבים בעצמכם.

בהתחלה זה יכול להיות מוזר ולא טבעי אבל אתם בהחלט יכולים למצוא מספר מאפיינים או תכונות שאתם דווקא מחבבים.

יכול להיות את המסירות בה אתם מטפלים בחיית המחמד שלכם, את חוש ההומור שלכם, את החיוך, את העיניים, את הנתינה שלכם – תכתבו את כל התכונות החיוביות שיש בכם.

הקפידו לשים את הרשימה במקום בה תוכלו לראות אותה באופן ויזואלי מדי יום – על דלת החדר שלכם, על המראה במקלחת, על המקרר, באוטו – איפה שתוכלו להציץ בה באופן יומיומי.

מומלץ להחליט על איזה שהוא יום קבוע בשבוע בו אתם מוסיפים משהו לרשימה.

לפעולה זאת יש השפעה עוצמתית על המוח שלנו.

אנחנו מרגילים את המוח לשים את אור הזרקורים על החלקים בנו שאנחנו אוהבים במקום על הדברים שאנחנו לא אוהבים.

זה דורש אימון והתמדה, אך זה בהחלט יכול לשנות את נקודת המבט שלנו על עצמנו.

רשימת הצלחות – כל יום, בשעות הערב או לפני השינה, כתבו רשימת דברים שהצלחתם לעשות היום.

אפשר גם לכתוב בפתק בפלאפון.

לא מדובר על הצלחות כמו “רצתי מרתון” או “למדתי למבחן”. זה יכול להיות דברים מאוד פשוטים כמו “קיפלתי כביסה”, “נפגשתי עם חברה שלא ראיתי הרבה זמן”, “עזרתי לאחי הקטן עם שיעורי הבית”, “קראתי ארבעה עמודים מהספר שליד המיטה” ועוד.

הכלי זה נהדר במיוחד לאלה שתמיד לחוצים שהם לא עושים מספיק.

להתחיל להגיד “לא” – כשאנחנו לא אוהבים את עצמנו מספיק, אנחנו נוטים לעשות דברים שאנחנו לא אוהבים. במקביל, אנחנו גם זונחים את הדברים שאנחנו כן אוהבים.

כדי לתרגל אהבה עצמית, תתחילו לומר לא לדברים שלא בא לכם לעשות,

גם אם בהתחלה תרגישו קצת רגשות אשמה. זה הופך להיות קל עם הזמן.

במקום זה, תתחילו לומר כן לדברים שאתם באמת רוצים ואוהבים לעשות ועד כה לא עשיתם כי חיפשתם לרצות אחרים.

אתם תגלו, למרבה ההפתעה, שכשאתם נהנים ועושים דברים שאתם אוהבים, אתם גם הופכים להיות הרבה יותר טובים לכם ולסביבה.
כשאתם מאושרים ושמחים, האור שלכם נשפך החוצה.

תדמיינו את עצמכם בגילאי הגן – ולא סתם ככה, אלא כשאתם מרגישים שאתם נופלים שוב להאשמה עצמית ולביקורת עצמית.

כל פעם שאתם מרגישים שאתם שונאים את עצמכם או כועסים על עצמכם, תדמיינו אתכם בגיל 5-6 ונסו לדמיין איך הייתם מגיבים אם אתם, בגרסת הילדים, הייתם באים אליכם היום ואומרים שאתם מרגישים שנאה עצמית או שעשיתם טעות.

רוב הסיכויים שהייתם נותנים לילדים הקטנים שהייתם חיבוק גדול ואומרים “אתם בסדר גמור, כולם טועים לפעמים”.

אם יש לכם ילדים אתם יכולים גם לדמיין מה הייתם אומרים להם אם הם היו אומרים לכם שהם שונאים את עצמם.

ככה יהיה לכם הרבה יותר קל לחמול לעצמכם ולהבין שאתם בסך הכל בני אדם, ואתם מושלמים כמו שאתם.

תפסיקו עם ההשוואות – הסעיף הזה אמנם קשה בעולם הדיגיטלי בו אנו חיים.

אך חשוב להבין שהשוואות הן המחסל מספר אחת של אהבה עצמית.

למה? כי כשאנחנו משווים את עצמנו לאחרים אנחנו מסתכלים רק על ההצלחות וההישגים שלהם אל מול כל הפגמים וה”כשלונות” שלנו. ההשוואות הן לא אובייקטיביות כלל.

אתם כותבים את הסיפור שלכם ואחרים כותבים את שלהם. כל אחד עובר מסלול כזה או אחר.

אין לכם מושג מה אחר עובר יום יום ואילו מחשבות ורגשות הוא חווה בלילה לפני שהוא נרדם.

קבלה – לא חייבים לאהוב את כל התכונות שהיינו רוצים לשנות. אלא לקבל.

לקבל את עצמכם בדיוק כפי שאתם. קבלו את זה שאולי אתם עצבניים יותר מהחברים שלכם, או אולי רגישים מאוד – אבל זה בסדר. זה חלק ממי שאתם. וברגע שתקבלו את זה כמו שאתם מקבלים את האהובים שלכם כמו שהם, יהיה לכם הרבה יותר קל לאהוב את עצמכם.

ימי פינוק לעצמכם – קבעו לעצמכם ביומן תאריכים קבועים שבהם אתם מקדישים את כל כולכם ל-עצמכם!

מדובר ביום בו אתם לא עושים מטלות, לא עובדים ולא עושים שום דבר שאתם לא אוהבים.

אתם יכולים ללכת לספא, לקניות, לקרוא ספרים בפארק, לבקר משפחה בצפון או כל דבר שאתם ממש רוצים לעשות.

לדאוג לעצמכם זה סעיף מאוד חשוב באהבה עצמית.

המשאב הכי חשוב שיהיה לכם בחיים האלו הוא אתם – אז כל השקעה בעצמכם, היא מבורכת.

 

אולי תאהבו גם..

Leave A Reply