אופטימיות

מאת: חופית נגר

0

אופטימיות בחיי היומיום

מחשבות שליליות מרימות את הראש לעתים קרובות מדי,
מה שגורם לנו לסגל דפוסי חשיבה שמורידים אותנו ונותנים יותר מדי מקום לפסימיות.
לפעמים זה אפילו די אוטומטי – אנחנו בצורה לא מודעת חושבים קודם כל על מה עלול להשתבש.
סוג של מנגנון הגנה, להתכונן ל-“גרוע מכל”.
אפשר ללכת אחורה ולהפיל את האשמה על אבותינו הקדומים והמיוסרים,
כשבני האדם חיו במצב הישרדות מפני סכנות ממשיות.
האופן בו אנחנו נוטים להתמקד בשלילי, הוא דרכו של המוח לתרגם חוויות למידה ולהישאר בחיים.
כל אלו לא רלוונטיים בזמנים המודרנים, הפשוטים באופן יחסי, שאנחנו חיים בהם היום.
נכון, המוח שלנו מתוכנת לחשוב על השלילי כדי לשרוד. אבל מי רוצה לשרוד?
אנחנו רוצים לפרוח ולשגשג, ובשביל זה אנחנו זקוקים לאופטימיות.

אז איך משיגים אותה?

אופטימיות היא השקפת עולם חיובית במהותה.
מכאן ניתן להסיק שאנחנו יכולים לבחור כיצד לראות את העולם ואת הסביבה שלנו.
ככל שניתן לקולות הפסימיים מקום, הם ישתלטו על הקולות האופטימיים ואנחנו נמשיך לראות את העולם במעטפת עכורה.
אנחנו יכולים לבחור להתמקד במה שמעצים ומחזק אותנו ולתכנת את המוח שלנו מחדש.

כל שינוי מהותי באורח החיים מתחיל בצעד קטן לעבר המטרה.
ריכזנו עבורכם כמה נקודות שאולי שווה לקחת לתשומת לבכם,
ולהתחיל במקומות בהם ההשפעה המורגשת ביותר היא דווקא בפרטים שנראים שוליים ולא חשובים,
אבל הם יכולים לתרום המון.

מעגל חברתי – הסביבה הקרובה שלנו, איתה אנחנו מתקשרים על בסיס קבוע ויומיומי היא קריטית למיינדסט שאנחנו מציבים לעצמנו.
בין אם זה בחיים האמיתיים או בפייסבוק,
האנרגיה שאנחנו מקבלים מהסביבה חודרת אלינו ואנחנו משקפים אותה חזרה לעולם.
אם האנשים שאנחנו מדברים איתם מתבטאים באופן שלילי,
ציני ומוריד – נתבטא כך בעצמנו. לכן נכוון למערכות יחסים חיוביות עם אנשים שעושים אותנו אנשים חיוביים יותר.

חשיפה לתכנים – המדיה והטלוויזיה מלאות בתכנים שנועדו לייצר באז וטוקבקים.
הם יוצרים עניין וגורמים לנו לרצות להגיב ולעתים אפילו לחפש עוד מידע בנושא.
כדאי לבחור את החשיפה שלנו אליהם ולהתמקד במה שנותן לנו השראה, גורם לנו לרצות לעשות שינוי ובו בעת מספק לנו את הבידור שאנחנו מחפשים.

להכיר בקשיים – להתעלם מבעיה לא פותר אותה.
ההתמודדות שלנו עם קושי מתחילה בכך שאנחנו נותנים לו שם ומכירים בקיומו,
רק אז אנחנו יכולים להתחיל תהליך של קבלה ואמפתיה לעצמנו.

למצוא את הטוב – זה אולי נשמע ניו אייג’י, אבל מדובר בתרגיל שיכול לעשות את השינוי המשמעותי ביותר בחייכם.
כשמשהו קורה בחייכם, שבו רגע ותנו לעצמכם להרגיש את הכעס, העלבון או העצב מהסעיף הקודם. כשתסיימו, תמצאו את היתרון באותה סיטואציה.
ובאופן כללי, נסו לעצור מדי פעם ולעשות לכם רשימה, אפילו בראש של מה כן טוב, מה כן עובד ולומר תודה על הקיים.

תזכרו, פסימיות לא משרתת אותנו.

אם כי נדמה לנו לפעמים, שהיא מכינה אותנו וכך נתאכזב פחות – זה לא מה שקורה במציאות.
גם כשאנחנו מצפים להיכשל במבחן לדוגמה,
ברגע שאנחנו רואים את ציון הנכשל אנחנו מאוכזבים בדיוק באותה מידה אם לא היינו חושבים זאת.
אז למה להיות ברגעי מתח וחרדה מבעוד מועד?
טלי שרוט, פרופסור לחקר המוח, אמרה בהרצאתה בטד “הטיית האופטימיות” (שאותה ניתן לראות כאן)

“יקרה מה שיקרה, בין אם אתה מצליח או נכשל, אנשים עם ציפיות גבוהות תמיד מרגישים טוב יותר, מכיוון שהתחושה שלנו כשזורקים אותנו או כשאנחנו זוכים בפרס ‘עובד החודש’ תלויה בפרשנות שלנו לאירוע”.

ובקצרה, אנשים אופטימיים מפרשים את המציאות בצורה שתיטיב עם ההרגשה שלהם.
ובכך, רמות המתח והחרדה יורדות ואנחנו פשוט הופכים לאנשים שמחים יותר.

אולי תאהבו גם..

Leave A Reply