דימוי גוף

דימוי גוף - הגוף שלנו הוא לא קישוט

0

דימוי גוף – הגוף שלנו הוא לא קישוט

דימוי גוף הוא מושג שמתאר את התפיסה שלנו לגבי הגוף שלנו – איך אנחנו תופסים את עצמנו.
דימוי גוף לעתים (קרובות מדי), רחוק שנות אור מאיך שאנשים אחרים תופסים את הגוף שלנו.

מתי מתחילים להיבנות אצלנו בעיות של דימוי גוף?

דימוי גוף נבנה מגיל קטן והוא כפוף למכל מיני עיוותים מחוויות עבר, עמדות ההורים, מאפיינים אישיותיים והתניות חברתיות.
כל זה מתגבש ומתעצם בגילאי ההתבגרות, בהם אנחנו חווים גם שינויים הורמונליים ופיזיים וגם מתחילים להיות מודעים יותר לנורמות החברה.
במיוחד היום, כשכבר מגיל קטן אנחנו חשופים למדיה, פרסום והשוואות ברשתות החברתיות, דימוי הגוף מתעוות ואפשר לראות איך בנות שעוד לא הגיעו לגיל בת מצווה מדברות על דיאטות והסרות שיער.
רזון נתפס כמפתח לאושר – הוא שלט החוצות שלנו והוא צריך להיראות כמו בטלוויזיה.
דימוי גוף מעוות ומתמשך, מעבר להימנעות ותחושה של בושה וחוסר ערך,
עלול להוביל להפרעות אכילה, דיסמורפיה, חרדות ודיכאון.

דימוי גוף מעוות

איך שאנחנו נראים זו לא הבעיה – אלא דימוי הגוף שלנו
מהי המשמעות והערך של דימוי גוף בחיינו?

לינדזי קייט בהרצאתה “דימוי גוף חסין“, מסבירה שאמנם קיימת מודעות גבוהה לדימוי גוף חיובי
ושבאמת מתחילים להראות נשים בכל המידות בחברות האופנה הגדולות והבינלאומיות.
המסר שמבקשות חברות האופנה והפרסום לשדר הוא שכל הנשים יפות.
המסר נחמד אך הוא לא פותר את הבעיה.
הסיבה שנשים ונערות סובלות מדימוי גוף מעוות הוא מההגדרה של יופי באופן כללי.
כלומר, הן סובלות מפני שמגדירים אותן מלכתחילה על ידי יופי – קודם כל גוף ולאחר מכן האישיות.
אבל אנחנו הרבה יותר מגוף – הערך של כל אחד ואחת הוא עצום והוא לא צריך להיות מוגדר על ידי גוף. הגוף שלנו הוא כלי ולא קישוט להסתכל עליו.

הנחת היסוד לדימוי גוף בריא צריכה להיות לא שהוא נראה טוב, אלא שהגוף שלנו טוב בלי קשר לאיך שהוא נראה.

כשאנרגיה מנטלית רבה הולכת ל”איך אנחנו נראים”, אנחנו מאבדים יתרונות רבים.
במחקרים שקייט ואחותה ביצעו, הן מצאו שנשים שחושבות ומשקיעות מחשבה רבה על איך הן נראות, הוציאו ציונים נמוכים יותר במתמטיקה, הראו פחות יכולות בהבנת הנקרא ואפילו בפעילויות הספורטיביות.
המסקנה הייתה שלא רק שאנחנו סובלים מדימוי גוף מעוות, אלא הוא גם מעכב אותנו.
אנחנו משקיעים בגוף מחשבה כה רבה למרות שהוא בסדר גמור ועושה עבודה מצוינת!

אשמה, בושה ודימוי גוף

תחושת אשמה ובושה על איך שאנחנו נראים יכולה להוביל אותנו לפעול באחת משלוש הדרכים הבאות:

  • להזיק לעצמנו – להרעיב את עצמנו, לפתח הפרעות אכילה, לקחת תוספים שמבטיחים לנו הבטחות שווא, הקאות וכו”.
  • להיכנע או להסכים לבושה – להסתתר, להימנע מללכת עם ביגוד מסוים, להימנע מפעילויות מסוימות. אפשר לומר שאנחנו נותנים לסביבה להכתיב לנו מה אנחנו יכולים ומה אנחנו לא יכולים רק בגלל נראות הגוף שלנו.
  • להסתכל לבושה בעיניים וללכת נגדה הדרך הטובה ביותר לייצור דימוי גוף חסין הוא להכיר באשמה וללכת נגדה.
    אם אני לא רוצה ללכת לים, חשוב שאעצור ואשאל את עצמי האם אני לא רוצה ללכת בגלל שאני לא אוהבת את הים או בגלל שאני מתביישת בגוף שלי?
    אם התשובה היא בושה, אז דווקא אז צריך לעצור, לקחת נשימה עמוקה ולעשות את זה.
    ברגע שאכנס למים כל הבושה והאשמה יישטפו בצורה מיידית. אני אחוש עוצמה, שמחה ואושר ולאט לאט יתפוגג הפחד והאשמה מכך שמסתכלים על כל הפגמים שלי.
    אין דרך טובה יותר להתמודד עם דימוי גוף מעוות מאשר לעשות את מה שמעורר בנו את הבושה הלא הוגנת הזאת בגוף שלנו.

כשאנחנו מתייחסים לגוף שלנו ככלי ולא כקישוט להסתכל עליו, אנחנו יכולים להשיג מלא דברים – לחוות יותר, ללמוד יותר, לפנות מקום לאנרגיה מקדמת וטובה.
מדובר בתהליך מתמשך והוא לא תמיד פשוט – אנחנו כפופים להמון הגדרות יופי מעוותות וזה לא קל לשנות הרגלים, גם לא הרגלים מחשבתיים.
אבל אנחנו חיים בתוך הגוף שלנו, וחשוב שנאהב אותו ונתייחס אליו כי הוא באמת כלי מדהים וטוב – בדיוק כפי שהוא 🙂

אולי תאהבו גם..

Leave A Reply