מוטיבציה 4

מוטיבציה 4

0

מוטיבציה 4

מאמר זה הוא מאמר רביעי ואחרון בסדרת מאמרים על מוטיבציה

איך להגביר את המוטיבציה שלנו?

דיברנו במאמרים הקודמים על מהי מוטיבציה ועל כך שהיא הכוח המניע שלנו לעבר המטרות וההגשמה שלנו.
אך לפעמים אנחנו מרגישים שלמרות שרצינו משהו בכל ליבנו, המוטיבציה לאט לאט יורדת.
במאמר זה נדבר על למה זה קורה ואיך אפשר לשמר ולהגביר מוטיבציה.

מתי אנחנו מרגישים שהמוטיבציה במגמת ירידה?

החשש הגדול ביותר של כל אדם בוגר הוא הכישלון.
לפעמים אנחנו עובדים כל כך קשה להשיג משהו, להרגיש שאנחנו מוכנים – ובכל זאת להיכשל.
המוח שלנו מחווט לאינסטינקט הישרדותי בסיסי שהוא הימנעות מכאב.
אך כשיש לנו את הרצון להנעה לפעולה, להתחיל להזיז עניינים ולהגשים חלומות, אנחנו יודעים שייתכן וכאב יהיה כרוך במסע הזה לעבר השגת המטרות שלנו.
ולפעמים זה מספיק בשבילנו כדי שנמשיך הלאה.
זוהי כוחה של המוטיבציה.
אך כשהמוטיבציה יורדת, כשאנחנו מרגישים שאנחנו לא מתקדמים, כשקשה לנו לחשוב על איך להמשיך הלאה, לרוב נרגיש רצון לוותר.
לסיים את הפרויקט, לוותר על החלום, לעמעם את האור.
הירידה במוטיבציה עשויה להיגרם ממספר סיבות, רובן ככולן מקושרות לקונפליקטים פנימיים שאנחנו מנהלים עם עצמנו.

פחד מדחייה ופחד מהצלחה יכולים להוות מכשול רציני בדרכנו להצלחה
העימות שנוצר בנפש בא לביטוי בהפרשת הורמונים בגוף, כגון אדרנלין וקורטיזול, הגורמים לתגובת דחק “הילחם או ברח”, מצב של סטרס קבוע, ירידה בתפקוד ואף לדיכאון.
החששות שלנו מתוצאות עתידיות בעצם עוצרות אותנו מלהתקדם ולשגשג ופוגעות בבריאותינו הפיזית והנפשית כאחד.

Overthinking – חשיבת יתר

אנחנו בוחשים בתוך הנושא שמעניין אותנו, שאנחנו עובדים לקראתו ומנסים לגבש אותו למשהו מוחשי בצורה אובססיבית.
הצד הלוגי של המוח שלנו משתלט ומנסה למצוא פתרונות לבעיות שעלולות לצוץ בהמשך, אך כמו בסעיף הקודם – אנחנו מקדימים תרופה למכה ופוגעים בעצמנו באמצעות התעסקות בדברים שטרם קרו, אם בכלל.
אנחנו מחפשים איך לשפר משהו שעוד לא גיבשנו והולכים לאיבוד בדרך.
בשלב מסוים אנחנו שוכחים איפה ולמה התחלנו וזה השלב בו אנחנו מאבדים את הרצון להמשיך – כי זה מסובך, כי זה לא טוב מספיק ועוד מחשבות כאלה ואחרות.

אני רוצה או אני מְרַצֶּה?
הנושא עלה במאמר קודם אך רלוונטי גם היום – הסיכוי שלנו להצלחה או לכישלון תלוי בנו ובסוג המוטיבציה הגורמת לנו להמשיך להתקדם על אף הקשיים בדרך.
ההבדלים בין מוטיבציה פנימית ומוטיבציה חיצונית הינם בעלי משמעות קריטית לאפקטיביות שלנו ולאופן שבו אנו נתמודד עם הכשלים והנפילות.

אז איך בכל זאת נוכל להעלות את המוטיבציה שלנו כשאנחנו חווים חוסר הצלחה?

התמקדות – כלומר, לשים בצד את הסחות הדעת השונות ולהתמקד במה שנכון לנו.
לסגור ולמחוק אפליקציות שגוזלות מאיתנו זמן ולא מקדמות אותנו לשום מקום, לסגור את הפייסבוק ולכבות את הטלויזיה אם כל אלה מפריעים לנו לריכוז.
לעשות חישוב מסלול מחדש ולבחון באילו דרכים ניתן לשפר את הביצועים שלנו ברמת ייעול הזמנים ומיקוד תשומת הלב למטרה. להעביר את כל הפוקוס משצף המחשבות אל המטרה.

שינוי אורח חיים – נסתכל פנימה ונבחן את הלייפסטייל שסיגלנו לעצמנו.
האם הוא תואם את המטרה שלנו? האם אנחנו הגרסה הכי טובה של עצמנו?
האם המאזן הכלכלי שלנו תואם את אורח החיים הנחוץ לנו?
האם התזונה שלנו מספקת אותנו מבחינה מנטלית ובריאותית?
האם הזמן שיש לנו להקדיש להשגת המטרה הוא מועט מדי?
האם אנחנו מנצלים את הזמן שיש לנו בתבונה?
האם אנחנו ישנים מספיק, קוראים מספיק, מתבטלים מספיק?
האם הצרכים שלנו מסופקים, ואנחנו יכולים להתמקד?
אם נשאל את עצמנו את השאלות הללו, נוכל לקבל תמונה ברורה יותר של המצב ולהבין איך לשפר את אורח חיינו כך שיתאימו לרצונות שלנו.

איך אפשר להמשיך ולשמר את המוטיבציה שלנו?

האקינג – המשמעות של האקינג היא ליצור קיצורי דרך התנהגותיים המסייעים להגיע לתוצאה בצורה מהירה יותר.
או במילים אחרות, איך נשיג את המטרה הרצויה באופן הנכון מבחינת ייעול זמנים ומאמצים.
בין אם מדובר באאוטסורסינג, סיוע בתחום מסוים בחיינו או בתכנון וניצול מירבי של המשאבים העומדים לרשותינו. הסבר מפורט ניתן לראות בסרטון המצורף כאן.

חברה טובה – ספר לי מי הם חבריך ואספר לך מי אתה.
אנחנו רוצים להקיף את עצמנו בסביבה תומכת, מכילה ותואמת את ה”אני מאמין” שלנו.
כשאנחנו נמצאים בחברת אנשים קרובים שאנחנו מעריכים ומעריכים אותנו בחזרה, אנשים שמרימים אותנו ולא מורידים אותנו, אנשים שנמצאים לצידנו בזמנים הקשים – אנחנו מקבלים מהם כוח ושואבים מהם השראה.
חשוב להקיף אותנו בקהילה וסביבה תומכת. אנשים שדומים לנו.
שימו לב ש”גונבי החלומות” שלנו הם לעתים קרובות דווקא האנשים הקרובים לנו ביותר כמו בני משפחה או חברים טובים וזה טבעי – הם אוהבים אותנו ופוחדים שניפגע.
אך חשוב לעמעם את הווליום שלהם ולהרים את הווליום של האנשים שחולמים איתכם.
זה יטעין לכם את הדרייב כל פעם מחדש.

מיינדפולנס – זה אמנם נשמע אלטרנטיבי, אך כבר ידוע שגם בעולם העסקים תהליך הקשיבות, ההתבוננות פנימה והשגת שלוות נפש הם כלים חשובים על מנת להמשיך להתפתח, ליצור ולהתאושש ממצבים קשים.

לסיכום, מוטיבציה היא הכוח המניע שלנו.

הרבה פעמים אנחנו חווים כשלונות או מכשולים בדרך למטרות שלנו וזה לגיטימי שלפעמים זה מרגיש כאילו הדרייב שלנו מתעמעם.
אם אתם מרגישים שהאש שלכם כבתה, שאתם צריכים בוסט לאמונה העצמית שלכם – מומלץ לצפות בסרטון הקצר ומעורר ההשראה של ליסה ניקולס שמציג בדיוק איך אמונה ואור פנימי חזק, יכולים לנצח כל אחד שאומר לכם שאתם לא יכולים. רק אתם יכולים להחליט מה אתם יכולים ומה לא. בהצלחה 🙂

אולי תאהבו גם..

Leave A Reply