ניהול זמן

0

ניהול זמן – איך עושים את זה?

כמה פעמים אמרתם השבוע את המשפט “אין לי זמן”?
היומיום שלנו גדוש במשימות ושפע של הסחות דעת – שילוב שמעמיד את הפרודוקטיביות במבחן.
כ-דור שחי בהצפה בלתי פוסקת של תוכן ותחושת FOMO (הפחד מהחמצה) שרק הולכת וגדלה, אנחנו נוטים “לבזבז” המון זמן על גלילה בלתי פוסקת ברשתות החברתיות במקום בעצמנו.
יחד עם זאת, אפליקציות לניהול זמן צצים כמו פטריות אחרי הגשם ונראה שקיבלנו את כל הכלים לנהל את היומיום שלנו בצורה חכמה הרבה יותר, מדורות קודמים.
ובכל זאת, אם ניהול זמן עדיין מרגיש לכם מורכב ומסובך, הנה דרך מעולה לפתור את זה.

איך ננהל את הזמן שלנו נכון?

אם נסתכל על ניהול זמן כעל רשימת סדר עדיפויות, נוכל להבין איך לעבור ממשימה למשימה בזמן שנכון עבורה להתבצע, וזה הסוד לעבודה יעילה בכל תחומי החיים.
לצורך כך כדאי לחלק את היום למקבצי זמן קבועים, כדי שנוכל להתמקד בביצוע יעיל של הטו-דו-ליסט.

אנחנו ממליצים על חלוקה של בין שעתיים לשלוש לכל “בלוק”. לדוגמה:
בוקר – 7:00 – 10:00
בוקר מאוחר – 10:00 -13:00
צוהריים – 13:00 – 16:00
אחה”צ – 16:00 – 18:00
ערב מוקדם – 18:00 – 21:00
ערב מאוחר – 21:00 ואילך.
(כמובן שאפשר לשחק קצת עם השעות, כל אחד לפי אורח חייו)

כדי להצליח לארגן את היום בצורה הזו, עלינו להתמקד בהכרות מעמיקה עם עצמנו, מה שיסייע בארגון הלו”ז ובבניית סדר-יום שנכון לנו ולרמות היעילות המשתנות במהלך היום.
האם אתם ממוקדים יותר בשעות הבוקר או הערב?
עבור אילו משימות אתם זקוקים לשקט?
כמה זמן לוקח לכם, בדר”כ, לבצע משימה מסוימת?
איזו מנוחה מתאימה לכם ביותר, ותתן לכם אנרגיה להמשיך הלאה?
באיזו שעה אתם בד”כ עייפים מדי כדי לחשוב בצורה יצירתית?

אחרי שסידרתם את הבלוקים והבנתם איפה הזמנים החזקים שלכם לכל פעולה, סדרו את הפעולות בצורה שתיטיב אתכם:

הקדישו שעה בבוקר לעצמכם – להתחיל את היום על הצד הטוב ביותר הוא מתכון בטוח ליום עבודה פורה.
בין אם מדובר בשגרת כושר, ארוחת בוקר מזינה, קריאה או חצי שעה של בהייה בתקרה בשקט שלכם, זה חשוב. אל תוותרו על זה.

לתעד משימה או פגישה באותו רגעמולטיטסקינג (ביצוע כמה משימות במקביל) לא באמת עובד, לא כשמדובר בדברים חשובים שדורשים ריכוז ופעילות קוגניטיבית.
אם קבעתם משהו, תרשמו אותו לפני שתשכחו, ותרכזו את המאמצים שלכם בנושא שמטופל באותו רגע.

לתעדף משימות לפי רמת חשיבותן וכן לפי הזמן המשוער לביצוען – רק אתם יודעים כמה זמן ייקח לכם לבצע משימה מסוימת.
קחו את הזמן לשבת ולארגן אותן לפי הזמנים הנכונים בבלוק המתאים.
משימות שמצריכות חשיבה צריכות להתבצע אחרי ארוחה טובה, כדי לתת לגוף ולמוח אנרגיה.
משימות “רובוטיות” וקלות לתפעול, אפשר להשאיר לסוף היום או לזמנים שבין לבין עיסוקים אחרים.

לתזמן מראש את המשימות שצריכות להתבצע – בין אם אתם עובדים על לו”ז שבועי או חודשי, הקפידו לציין את הדדליינים המתאימים, כדי להבין את כמות העבודה שנדרשת מכם, ההכנה אליה והגשתה.

למזער הסחות דעת – קחו רגע לחשוב מתי דעתכם מוסחת ובאיזה אופן. האם זה הפייסבוק שפתוח, הנייד שלידכם ואפשר להזיז, או הילדים שמתרוצצים בבית ואז הריכוז שלהם ושלכם שואף לאפס.

אחרי שאמרנו את כל זה, אל תשכחו לצאת להפסקה מדי פעם.
רשימת משימות אינסופית היא דבר מתיש ושחיקה היא לא מושג נדיר כשמנהלים את הזמן באופן שיעיל לכיס אבל מזיק למיינד.
מומחים בתחום הסוציולוגיה טוענים כי להפוגות יש חשיבות בשמירה על מורל, מוסר עבודה ורמת שמחה כללית גבוהה.

והאמת, אם אתם מרגישים שלא עשיתם כלום – זה בסדר. כמו שקראנו במגזין מהות החיים – “מומחים טוענים כי בכל פעם שאנו “מבזבזים זמן”, משהו טוב קורה במוח שלנו”.
קחו הפסקות אמיתיות. בלי לחשוב יותר מדי – זה בריא 🙂

אולי תאהבו גם..

Leave A Reply