איך להיות רגוע

מאת: עדנה מימון, מנחה סדנאות שליטה בכעסים

איך להיות רגוע

במידה שאתם רוצים להיות רגועים, אך לא מצליחים, יש לזה מספר סיבות:
1. בתת המודע שלכם יש סיבות משכנעות למה לא להיות רגועים.
2. התרגלתם לחוסר רוגע, ולכן אינכם מכירים מה זה להיות רגועים.
3. לא השתמשתם בכללים להיות רגועים.
4. אתם מאמינים שזה “אופי”, ו”אופי אי אפשר לשנות”.
5. יכולות להיות עוד סיבות.
לא משנה מהן הסיבות. במידה שאתם באמת רוצים להירגע, הנה כמה טיפים חשובים:

1 . נשום נשימות מכוונות

הכוונה היא לנשימות שנושמים כאשר עוצמים עיניים, אך לא רדומים. נשימות אלה מרגיעות באופן מידי.
בנוסף לכך, הוכח מדעית שיש להן יכולת ריפוי.
מדובר בנשימות איטיות, כאשר אתה נמצא במקום שקט, ללא הפרעות, ללא שיחות טלפון, ללא תקשורת עם עוד אנשים, אלא אך ורק אתה והנשימות שלך.
בעודך יושב, כל רגל לחוד (לא לשים רגל על רגל), וכל יד לחוד על ברך שונה (לא לשלב ידיים). כפות הידיים פונות כלפי מעלה. הרגש משוחרר.
נשום נשימה עמוקה וארוכה אל תוך הבטן. החזק מעט והוצא את כל האוויר.
הוצא יותר אויר ממה שהכנסת.
הכנס אויר דרך האף והוצא דרך הפה.
תרגול נשימות על בסיס קבוע יכול לשפר הרבה דברים בגוף, בנוסף לרגיעה. דרך אגב, אחת הסיבות שסיגריות מרגיעות היא הנשימה האיטית והעמוקה.
הסיגריות עצמן מיותרות. הן רק הרגל.

2. שים לב להרגלים שלך

ובכן, האמונה ש”לחצים וכעסים הם אופי, ואופי אי אפשר לשנות”, הוכחה פעמים רבות כאינה נכונה.
מסתבר שאופי הוא תוצאה של הרגלים, שבני האדם בחרו בהם בתת המודע שלהם, כתוצאה מחוויות שונות שחוו, ממצבים שונים שהיו עדים להם, ואפילו מסרטים ומחדשות.
הרגלים אלה חזרו על עצמם כל כך הרבה פעמים בחייו של האדם, שבשלב מסוים, הם עושים את האדם, ולא האדם אותם.
וכך, האדם תופס את עצמו כהרגל זה או אחר, וחושב שהוא “כזה”, ואין מה לעשות.
ובכן, החדשות הטובות הן שאופי אפשר לשנות, בדיוק כמו שאפשר לשנות הרגל זה או אחר.
לדוגמא: יש אנשים שהיו רגילים לעשן, הם הפסיקו.
יש אנשים שהיו רגילים לכעוס, הם הפסיקו. יש אנשים שהיו רגילים להיות לחוצים, הם הפסיקו.
יש אנשים שהיו רגילים לאכול לא בריא, הם הפסיקו.
“אם אדם אחד יכול לעשות משהו, אזי אפשרות זו פתוחה לכל אחד אחר.”
זוהי אחת מהנחות היסוד של ה-nlp. הכול אפשרי.

3. קבל את השונה ממך

זהו אחד הכללים החשובים יותר.
לבני האדם יש דעות שונות ומגוונות.
חלק מהמציאות שלנו היא להיות בתקשורת עם אנשים שונים מאתנו.
לעתים לאנשים אלה יש דעה המנוגדת לדעה שלנו. מה עושים עם זה?
הרבה אנשים בטוחים שדעתם היא הדעה הנכונה והצודקת.
ולכן, הם מתאמצים מאוד להוכיח את צדקתם. וזו בדיוק הטעות.
במידה שאנשים יקבלו את העובדה שיש כאלה שדעתם שונה, וזה בסדר שבעולם יהיו אנשים עם דעות שונות ומגוונות, הם יהיו רגועים יותר, כי אין להם את הצורך להוכיח ולצפות שאחרים יקבלו את דעתם ויאמצו אותה אל ליבם.
זכרו: דעה היא דעה. דעה איננה עובדה!
מכיוון שכך, לא נוכל להכריע מי הצודק, מכיוון שאין צודק. המילה “צודק” איננה רלוונטית.
התוצאה היא שמה שנשאר זה לקבל את זה שלאנשים יש דעות מנוגדות לדעות שלנו, וטוב שכך.

4. חמול על האחר, גם אם הוא שונה ממך

בדומה לסעיף 3, סעיף 4 אפילו יותר חשוב.
מי שחומל על כולם, כולל על החיובי וכולל על השלילי, הוא בן אדם רגוע ושליו.
אי אפשר להזיז אותו משלוות הנפש שלו.
בן אדם החומל על הכול, יש לו חוסן נפשי, שקט פנימי ושלום פנימי.

5 . סלח על הכול.

יש כאלה שמעבירים חיים שלמים מבלי לסלוח לאחרים.
כמובן שבכך הם מזיקים לעצמם. סלחנות מיועדת קודם כל לסולח עצמו, כדי לשחרר אותו ממועקות.
כמו שניצול השואה, ויקטור פרנקל, אמר שהוא סולח לנאצים, מכיוון שהוא לא רוצה שימשיכו ללוות אותו בחייו החדשים.
הוא הבין שכשהוא סולח, הוא משחרר מעליו עול כבד.
מסקנה: סלחנות פירושה שחרור. סלחנות פירושה לחיות את החיים האמתיים.
לסיכום
חשוב להגיע למצב של רוגע בשביל הבריאות. זה אפשרי. השתמשו בכלים הללו, ותרוויחו חיים של שלמות ושחרור.

כתבה במקור: עדנה מימון, מנחה סדנאות שליטה בכעסים, ביטחון עצמי, מורה מאסטר וטריינר ב NLP.

www.my-ambitions.com

טל: 050-7378535

הודעות (0)
הוסף תגובה