לקום עם חיוך

לקום עם חיוך

חלק מאתנו חווים את הבוקר כאתגר של ממש.
לפעמים זה קורה כי אנחנו פשוט לא אנשים של בוקר, ולפעמים כי אנחנו טרודים מהיום שעומד לפנינו.
כשעייפים ונמצאים ב”מוד” ישנוני, יותר קשה לנו לראות את הדברים כפי שהם והרבה יותר קל לצלול לתחושת ה-“אין לי כוח”.
כולנו מתמודדים עם קשיים כאלה ואחרים אך מנגד, אנחנו גם רוצים לשמור על מצב רוח אופטימי ולנסות לשמור על תדר חיובי בחיינו.
לפעמים, מה שקורה, זה שגם כשאנחנו מדברים עם עצמנו וקובעים שמחר נקום ליום חדש ונהדר, אנחנו עלולים לשכוח את זה בבוקר.
כשמתעוררים, החשיבה מעורפלת וקשה לזכור את החוזה שחתמנו עם עצמנו יום קודם.

אז מה אפשר לעשות?

אספנו עבורכם כמה טכניקות שאם תקפידו ליישם אותן בחיי היומיום, הבוקר שלכם ייראה הרבה יותר טוב, וזה ישפיע כמובן, על היום כולו.

הכרת תודה –

דרך מופלאה לשדרג את היום שלנו, היא לפתח הרגל בריא של לכתוב לפחות שלושה דברים שאנחנו מודים עליהם,
וכמה שיותר קרוב לשעת הקימה.
כדי לזכור לעשות זאת, מומלץ להחזיק מחברת ועט ליד המיטה.
הסופרת האוסטרלית רונדה בירן, מסבירה בספרה המצוין “הקסם“,
שכדאי לכתוב לא רק למי ולמה אנחנו מודים, אלא גם מהי הסיבה שאנחנו מודים על כך.
זאת אומרת, איך הנוכחות של האדם הזה או הדבר, משפיעה לטובה על חיינו.
לדוגמה “תודה שיש לי כזו מיטה נוחה, כי היא מספקת לי מקום נעים לשים עליו את הראש ומאפשרת לי לישון מצוין”.
בצורה זו, אנחנו מתעכבים על כל דבר חיובי שיש בחיינו,
נזכרים במה שיש ובכמות השפע שיש סביבנו, ומתמלאים בתחושה של הודיה ואושר.

קוסיו אנג’לוב,

יזם וסופר בולגרי, מסביר שאחד הדברים שעוזרים להתמודד עם בקרים שמתחילים ברגל שמאל,
הוא לשלוח הודעת תודה למישהו – לחבר, לקולגה, לקרוב משפחה.
זה אמנם נשמע מוזר, אך אם תנסו את זה, אפילו פעם אחת – אתם כבר תבינו על מה הוא מדבר.
פשוט הודעת תודה על כל דבר שנראה לכם רלוונטי.
“אמא, אני רוצה לומר לך תודה על זה שאני תמיד יכולה להתקשר אלייך כשאני צריכה” למשל.
הפעולה הקטנה הזו, שגורמת לאדם אחר לחייך,
תקפיץ לכם את התדר בכמה רמות מעלה.

ישנם כמה הרגלי בוקר ורוטינות קבועות שאפשר לעשות, כדי לקום כמה שיותר רעננים ופרודוקטיביים.
הראשון, הוא לסדר את המיטה ישר איך שקמים.
זה נותן תחושה של עשייה וסדר ומעורר בנו אנרגיה פרודוקטיבית לאורך היום.
הדבר השני הוא להתרגל לשים פלייליסט מוזיקה משמח ואנרגטי בכל בוקר.
שימו את המחשב או המובייל במיקום נוח, ליחצו פליי,
ותנו למוזיקה ללוות אתכם כשאתם שוטפים פנים, מסדרים את השיער ומתארגנים ליציאה.
למוזיקה יש השפעה חיובית מאוד על הגוף והנפש.
דבר שלישי, הוא לכתוב את כל המשימות שאנחנו רוצים להספיק היום.
זה יעשה לנו סדר מחשבתי ויכניס אותנו למוד ביצועיסט וממוקד.

שימו לכם משפטים שמלאים בהשראה מול העיניים.

כמו שהזכרנו בתחילת המאמר, בבוקר אנחנו לא תמיד זוכרים מה סיכמנו עם עצמנו שנעשה כשנתעורר. כאלה אנחנו, בני האדם.
אחת הדרכים להתמודד עם זה, היא לתלות משפט או תמונה שמעוררים בנו השראה כמו
“לעולם לא תמצא קשת בענן, אם תביט מטה” של צ’ארלי צ’פלין (אפשר לשים כל משפט שאתם מתחברים אליו ומזיז אתכם).
תמקמו את המשפט או את התמונה במקום שיהיה מספיק בולט,
כדי שזה יהיה הדבר הראשון שתראו כשתתעוררו בבוקר. זה כבר יפקס אתכם ויעזור לכם לצאת ממצב הרוח המעונן שמתלווה לבקרים.
אנג’לוב מציע לעטר גם את שומר המסך בסמארטפון שלנו,
בתמונה שאנחנו מאוד אוהבים ומשמחת אותנו,
מתוך ההבנה שאחד מהדברים הראשונים שאנחנו עושים בבוקר, זה לפתוח את הסמארטפון.

יש הרבה סיבות שאנחנו יכולים לספר לעצמנו, על למה אי אפשר לקום עם חיוך בבוקר.
וזה נכון. החיים מלאי התמודדויות ואתגרים.
אך הבוקר שלנו יכול להשפיע על כל שאר היום שלנו, ולנו יש את היכולת לשדרג כל התעוררות משנת הלילה ע”י כמה פעולות פשוטות.
אנחנו יותר ממזמינים אתכם לנסות אפילו משהו אחד מהרשימה, ולעדכן אותנו איך זה השפיע על היום שלכם 🙂

הודעות (0)
הוסף תגובה